Bestyrelsesmøde
Arbejdsdag/indflytning på platformen d. 19/9
- Køre rekvisitter fra Teaterhuset til Platformen: Kasper + 7 personer (skal kunne bære)
- Biler + trailere til rekvisitter: Christina, Frédéric og Moises (m. Pias trailer)
- Biler til at køre kostumer: Hvor mange?? 3 biler, 6 personer??
- Lave rekvisitter i Teaterhuset
- Bejdse + andre ting: Kim K, Helm, Rikke A
- Diverse små-rekvisitter: ”resten”
- Rengøring af Teaterhuset: Marlene + 3 andre
- Hænge ”valgplakater” op (d. 22/9) + tage dem ned igen (d. 15/10): 3 biler, 6 personer
- Borde til sminken: Christina (2x hvide borde) + Frédéric (klapbord)
- Klapstole til sminken: Frédéric + Pia
Hvor mange skal I bruge, Annette og JM?
Hvad og hvor mange, Moises og Frédéric??
Esbjergspillene | ||||
Dagsorden for bestyrelsesmøde | ||||
Dato: 30.08.2022 Tid: 17.00 – 19.00
· Læs referat · Medbring kalender
|
||||
Punkter | ||||
1. Godkend dagsorden
Dagsorden er godkendt |
||||
2. Godkend referat
Ingen kommentarer |
||||
3. Regnskab
84.000 på konto – 35.000 på opsparing |
||||
4. Nyt fra formanden
– Foreningernes dag Det er på lørdag d. 3/9 og det bliver evt. med Esbjerg sangen, men det er ikke faldt på plads endnu.
– Pia fortæller om fonde og der har været respons fra Lauritsen fonden omkring vores julestykke….håber de vender tilbage med nogle penge!
– Der er indtil videre kommet 164.000 ind i fonde.
– Der har været pressemøde hvor ugeavisen mødte op, med kaffepunch og marmorkage.
|
||||
5. Nyt fra Egnsspil 2022
– Nyt fra musik, dans og instruktør Alt i alt går det godt på alle områder og vi er hvor vi vil være på nuværende tidspunkt i forhold til skuespilleområdet og sang og dans er i fokus to weekender i september. Der er generelt mange afbud og Pia skriver ud om folk ikke lige kan tjekke deres kalender om de afbud de har meldt ud, er nødvendige…….
Emil har meldt ud at han ikke kan skaffe et band og så kan det blive en plan B med at musikken bliver optaget….øv øv det synes vi er et problem.
Nyt fra ansvarsområder:
PR: – Med hjælp fra JM er der sat gang i noget PR-materiale. – Malene afleverer USB til Camilla, med noget materiale. – Annette kontakter Bageren i Storegade om en reklamekage. – Peter skal hjælpe Pia med de mere tekniske ting, der skal kopieres m.m. Lys/lyd og sal: – Christina havde møde med lys og lyd i går og det gik rigtig godt. – Der er kommet styr på microporter – De skal lave årstal – som skal vise hvornår de enkelte scener foregår – Samt styre pause billeder med diverse kvinder/det skal Camilla have lavet klar til dem. – Vi mangler en afklaring om hvor meget vi skal have afdækket, JM foreslår at Christina kontakter Teater Forum for at høre hvad de brugte som afdækning til teaterfestival, noget plast af en slags. – Christina er i kontakt med det Kongelige teater, som er ved at smide dansevinyl ud, som vi måske kan overtage. – Marlene tjekker op på hvad vi kan gøre ved ribbevæggen. – Christina er i tvivl om vi skal have en byggetilladelse, i forhold til at sætte diverse op. – Profox kommer d. 29/9 og evt. d. 30/9 og går i gang med at sætte diverse op. De vil gerne bruge to mænd til at hjælpe. Christina spørger om Mikkel og Ludvig vil hjælpe – eller evt. har Platformen nogle der kan hjælpe. Sminke: – Der bliver brug for at købe noget ind. Der er 2000 kr. i budgettet. Trivsel: Der er holdt en spilleaften med de unge, men desværre kom der kun 3. Der kommer en aften her efter sommerferien. Scenografi/kulisser: Der er fundet en masse ting frem og kørt i Teaterhuset. Moises og Frederic skal have tjekket op på hvad der nu mangler og så skrive ud til medlemmerne, hvis der er noget de ikke kan finde. Der er et møde med Kim på lørdag og så får de endelig styr på hvad der skal laves og hvilke størrelser. Kostumer: Vi er godt med og halvvejs inde i 2. akt, så der går fint. |
||||
6. Plan for indflytning
De der er til stede på lørdag, spiser frokost sammen og aftaler nærmere omkring indflytning |
||||
7. Total ved Frederic
Total vil gerne være mere synligt i bybilledet og de vil gerne at vi skriver et brev/en ansøgning til dem om vores arbejde og hvordan vores stykke taler sig ind i deres kvindenetværk. Pia skriver og sender til Frederic, som kan oversætte. |
||||
8. Næste bestyrelsesmøde
I pausen d. 18/9 kl. 12 – 13.00
|
9. Evt. |
Bestyrelsesmøde d. 8/6 2022
Tilstede: Pia, Jens Morten, Marlene, Peter, Moises, Camilla og Annette
Afbud: Frėdėric og Christina
- Dagsorden godkendt
- Ingen kommentarer til referat
- Regnskab: Vi har modtaget 18.000 retur fra kommunen for DATS kursus.
- Nyt fra formanden:
- Kulturpulje der er kommet indbydelse til en work shop d. 20/6 16-19 omkring forbedring af ansøgningsprocudure i forhold til ansøgning af tilskud. JM og Marlene deltager.
- Thorbjørn har inviteret til et møde omkring folkeoplysning – fik ikke noteret dato, men ingen kunne.
- “Samling af egnsspil” vil gerne have manus og et program fra 2018 + fra i år. Camilla og JM ser hvad de har I gemmerne. Vi sender ikke manus fra i år før vi har spillet.
- Foreningernes dag d. 3/9. Det er en fælles øvedag. Pia taler med Kim og hvad og hvem.
- Der har været vandskade I Teaterhuset i det gamle toilet i kælderen, det bliver renoveret.
- Nyt om Egnsspil:
- Pia har bedt om en tilbagemelding fra Kim, Nanna og Emil og hvordan det går, de har meldt tilbage at alt er vel.
- Der er desværre ikke fundet et band endnu.
- Der er sprunget to skuespillere fra, en med en lille rolle og en kun med ensemble roller, det løser Kim.
- Der bliver en lille gruppe Esepiger og sømænd som skal tage mod publikum.
- Pia og Camilla skal have afholdt et PR møde inden sommerferien.
- Moises og Frėdėric har lavet en rekvisitliste, den deler de med os andre, så vi kan tjekke om vi har det der mangler.
- Peter har afholdt et lille møde med de 5 unge, der er desuden taget initiativ til noget samvær i øveweekenden før sommerferien. Det kunne være godt med en dreng mere, der er kun Nichlas.
- Jens Morten har lavet en ny fantastisk plakat, den kan nu færdiggøres.
- Skal vi lave en roll-up til Byparken. Pia tjekker op på om der i det hele taget er musik? Og involverer Alex hvis det er.
- Release af plakat med pressemøde – bliver d. 4/7 og billetter sættes til salg. Pia, Jens Morten og Camilla deltager.
- Næste møde er d. 30/8 kl. 17.00
Referat | |
Esbjergspillene | |
Dato: 26. april. 2021 Tid: 16.30 – 18.00 Forbered: Læs vedhæftet referat af 8. februar 2021 Medbring: Kalender
|
Mødedeltagere:
Pia, Jens Morten, Christina, Annette, Marlene, Peter og Camilla. Ida og Moises
Afbud fra Camilla
|
Dagsorden: |
Den er godkendt.
Vi gennemgik referat og samlede op på det der skulle samles op på.
71.600 på vores konto 31.200 på opsparing
Betalt 2 x instruktørkurser for Camilla og Rikke, som kan refunderes fra kommunen efter endt kursus.
– Vindmøllen – Et beskæftigelsesprojekt med 16 – 27-årige, de skal ind og være en del af frivillige foreninger. De kan byde med mange kreative ting. Et spændende tiltag og de vil gerne komme til et møde efter d. 21/5 (generalforsamlingen). Det kan være interessant både som praktisk hjælp til de mindre stykker, men især til egnsspil. Vi vil også kunne bruge hjælp til både lysrum og syrum. Vi tænker møde d. 31/5 kl. 17.00. – Booking – Pia har booket til Farcen, Revy uge 41 og til Julestykket. – Genåbning af Teaterhuset – Pia har modtaget et brev fra kommunen i forhold til retningslinjer og som Pia læser det er det 50 personer vi må mødes. Pia undersøger om vi i det hele taget må invitere Vindmøllen ind i huset. Det er til en hver tid foreningens ansvar at følge retningslinjerne, både i forhold til afstand og coronapas.
– Farlig fødselsdag Premieredato er udskudt til 29 september – der spilles d. 29 – 30 og 2 og 3/10 – Kulturrevy Vi forventer at det bliver til noget – uanset hvad gør vi noget selv. God ide at reklamere under farlig fødselsdag med sjove billeder.
– Julestykke Det er jo meget klar, så det kan hurtig findes frem igen. Den skal spilles på følgende dage 27-28/11 og 4-5/12. Der skal hurtigst mulig laves en øveplan. – Egnsspil 2022 Jens Morten og Pia har skrevet de første ca. 8 scener med replikker. Marlene kontakter Anina i forhold til at kontakte Blue Water. Pia kontakter Daniel fra Spark mig i Revyen, om hvem og hvordan i forhold til at komme ind og se lokalet i Broen.
Især billetter til Farlig fødselsdag skal sættes til salg, JM taler med Rikke og vender tilbage til Camilla
7. Brev ang. Foyeren Der er kommet et brev fra kommunen i forhold til tidligere ønsker omkring renovering af foyeren og andre fælles arealer. – Udebelysning – er det stadig det? – Renovering af publikumstoiletter – er det stadig det? – Oprettelse af billetluge – handicaptoilet må ikke sløjfes – kan der findes alternative lysninger til billetluge? – Ny kontaktperson Karin Olsen – kso@esbjerg.dk – Fra vores forening sidder Marlene og JM i foyerudvalg – vi forslår at der holdes et møde med foyerudvalget og Karin Olsen – Pia kontakter Gitte Schunk og om de også er med på den.
8. Planlægning af generalforsamling
– Den skal afholdes d. 26/5 kl. 19.00, Pia laver en indbydelse – husk en tilmelding grundet coronaantal. (Der skal stå i indbydelsen at folk skal have et coronapas – 72 timer). – Pia laver også formandens beretning – Stemmesedler – JM og Ida klipper – Indkøb – Annette sørger for der er kaffe/te og småkager (portionsanrettet) – Dirigent – Kim Hartwich – Rengøring – Marlene ”render” det lige over – køber klude og handsker – Vi mødes alle 17.30 og spiser pizza sammen JM bestiller familiepizza til 10 personer til kl. 18.00.
Vi mødes efter generalforsamlingen og får styr på ovenstående.
– Annette sørger for at de gamle stole forsvinder inden generalforsamling – Til næste bestyrelsesmøde skal vi have en snak omkring kontingent, så vi er enige om ordlyden i forhold til vedtægter |
Dato: 21. januar 2022
Tid: 17.00 – 19.00
Tilstede: Pia, JM, Frederic, Marlene, Peter, Christina og Annette – Camilla er med on-line og Moises dukkede ikke op.
1. Godkende dagsorden
– Den er godkendt
2. Godkende referat
– Der var kun et lille møde og det eneste nye var at vi har fået Platformen til Egnsspil – jubiii
3. Regnskab
– Der er lavet regnskab på Nisserne og der blev et overskud på 6300
– Overskud på 10.500 på det ”store” budget – der kommer så husleje på 6800 som skal betales
– Revy – vender Christina tilbage med
4. Nyt fra formanden
– Der er kommet et referat fra et møde omkring ny Borgergade – det hører vi mere om
5. Planlægning af generalforsamling
– Tirsdag d. 22/2 mødes bestyrelsen kl. 17.30 til generalforsamling og den starter kl. 18.30 til forventet ca. 19.00 og derefter indflyvning til Egnsspil.
– Christina, Pia, JM er på valg og de stiller alle op igen og Peter og Frëderic stiller også op igen som suppleanter.
– Annette sørger for mad også til Nanna, Kim og Emil?
– Vi sørger i fællesskab for at gøre klar med kaffe, te og gøre klar med borde og stole.
– Camilla køber marmorkage.
– Pia sørger for der bliver sendt en indkaldelse ud.
– Vi forslår at kontingent stiger til 200 kr.
– Til info omkring egnsspil – siger Christina noget omkring kontingent og Camille står til rådighed til at hjælpe dem som har brug for hjælp samt Pia siger noget omkring at spiller man med er der også praktiske opgaver, som man skal deltage i.
6. Næste bestyrelsesmøde med julefrokost
– Vi tager ikke på visions weekend, men mødes kl. 9.00 (vi har spist hjemmefra) og kører på hele dagen og slutter af med ”julefrokost” – lørdag d. 5/3 i Teaterhuset. Marlene spørger Johnny om han vil lave en let frokost og JM og Annette sørger for julefrokosten og det bliver ca. 18.30.
7. Evt.
– Camilla mangler nye billeder til hjemmesiden/Facebook -JM sender nogle billeder til hende fra julestykket.
– Kursus som Camilla og Rikke er med på, det fungerer ikke og det bliver aflyst eller flyttet. Pia kontakter DATS og sige at vi ikke har fået det som var tilbudt og efterfølgende ringe til kommunen og undersøge hvad vi gør i forhold til udgifter og tilskud.
– Der blev delt nye nøgler ud
8. Nyt om egnsspil
– Stykket er færdigt og vi skåler i bobler og spiser kransekage og læser stykket……….
Bestyrelsesmøde
Dato: 8. november 2021
Tid: 17.00 – 19.00
Forbered: Læs vedhæftet referat + vedhæftet mails
Medbring: Kalender
Mødedeltagere: Jens Morten, Christina, Annette, Marlene, Moises, Peter og Frédéric.
Afbud: Pia og Camilla
Dagsorden:
1. Godkend dagsorden
Dagsorden er godkendt
2. Godkend referat
Referat er godkendt
3. Regnskab
Der er ikke noget nyt siden sidste møde. Christina har søgt 9000 ved en fond til
julestykket og vil også prøve at søge ved DATS.
4. Nyt fra formanden
1. Der har været syn fra kommunen og vi skal udfylde en plan over hvilke lokaler der er
fælles.
– Vi skal melde tilbage hvor mange nøgler vi skal bruge efter det nye låsesystem – vi vil
gerne have 12 nøgler.
– Annette sørger for det koordineres med børneteateret.
2. Der er inviteret til et møde med en ny Borgergade d. 25/11 16.30 – 18.00. Ingen
kan, men Marlene overvejer om hun vil skrive en mail, omkring vigtigheden af
parkeringspladser, så børn og forældre kan komme til teater.
3. Vi har fået en invitation til et interview omkring børneteater med en teaterkonsulent
fra kommunen – Jens Morten stiller op.
4. Danmarksindsamlingen 29/1 2022 – de vil gerne have mange med fra byen til at lave
arrangementer, så der kan samles penge. Jens Morten og Marlene deltager på torsdag
d. 11/11 kl. 17.00 i Musikhuset.
5. Nyt om Julestykke – Forestilling for Mødrehjælpen – Christina har tilbudt 50 billetter til dem og aftaler en deadline d. 18/11 i forhold til om vi skal byde det ud til andre – Kim og Marlene vil gerne hjælpe. – Christina skriver ud til medlemmer for at få hjælp til foyer og billetter – Lys – Sanne kan den første weekend, vi skal have fundet en til den sidste weekend.
6. Nyt om Egnsspil 2022 lokaler til egnsspil – JM og Pia er ved at være ved vejs ende og det bliver færdig til tiden. – Der er opsat et møde ved Platformen i forhold til lokaler mandag d. 15/11 kl. 16.30, Marlene og JM deltager.
7. Risengrødsaften – D. 13/12 Christina, Frédéric og Peter er i udvalget og de uddelegerer til os andre.
8. Næste bestyrelsesmøde – D. 14/1 inden julefrokost kl. 16.30 hos Jens Morten
9. Evt. – Medlemsapp. ved Christina – Hun sætter det i gang i løbet af december/januar måned. Frédéric vil gerne hjælpe med det.
Bestyrelsesmøde d. 29/9 2021
1. Dagsorden godkendt
2. Referat fra sidst
– Christina er ikke ansvarlig for det med Platformen, som står i referatet.
– Frederic har ikke undersøgt nærmere om Blue Water har andre lokaler.
– Moises siger at vi skal kontakte Kulturforvaltningen, efter en snak med sin arbejdsplads.
– Billigere end All Stage – Christina afventer at vi kender lokaler og derfor bedre kan aftale hvad vi har brug for.
– Marlene har undersøgt med en Sound Box og ja de koster fra 5000 kr., Pia skal søge efter tilskud og har nu fået noget at arbejde videre med.
3. Regnskabet: 79.000 på konto og 31.000 på vores opsparing, det eneste vi bruger penge på pt. er to medlemmer der er på DATS kursus.
4. Nyt fra formanden
– Der er kommet en tavle op i gangen, hvor man skal skrive sig på når man kommer og strege sig ud når man går igen
– Punkter til fællesmøde med B og U – noget med foyer? Men det er udsat til næste år. Det ingen indkaldte til det i starten af september.
5. Nyt om kommende stykker
– Kulturrevyen – der øves flittigt og det er kommet i Kulturdøgnsprogrammet, der spilles kl. 19.30, 20.30 og 21.30 fredag d. 15/10 i Cafeen i Teaterhuset. Der arbejdes på at få ungdomsrevyen til at hjælpe med at slæbe podier op – Marlene kontakter dem.
– Julestykket – der bliver øvet og der er skiftet lidt ud på rollerne. Vi taler om at lave forpremiere d. 25/11 for udsatte børn. Pia kontakter mødrehjælpen og undersøger med cocio og pølsehorn.
– Egnsspillet 1. akt er skrevet og 2. akt er godt på vej – I forhold til koreograf er det pt. lidt usikkert med Nanna, da hun evt. skal på udlandsrejse med studiet. Vi forslår at Nanna øver dans fra marts til hun evt. rejser ud og Mette så kan tage over i weekenden, fra august og frem til og med vi spiller.
6. Billet og kontingentudbyder
– Christina har undersøgt to udbydere – en gratis som også har en APP funktion og der kan stadig betales via hjemmesiden – den anden koster fra 1000 – 1800 kr. om året. Vi afprøver den gratis model og opsiger DATS billetten pr. 1/1 2022. Christina går i gang med det.
7. Nyt om lokaler til Egnsspil
– Bestyrelsen tjekker lokaler ud på Platformen i morgen d. 30/9 kl. 15.00
8. Næste bestyrelsesmøde
– Mandag d. 1/11 kl. 17.00 – 19.00 med mad
9. Evt.
– Aprilfestival 2022 som kommer til Esbjerg fra d. 28/3 – 3/4 2022 – Pia melder tilbage at vi er interesseret i at hjælpe.
– D. 13/12 julearrangement i cafe og sal på 1. sal.
– Julefrokost fredag d. 14/1 2022 kl. 18.00 hos JM, som står for maden sammen med Annette.
Bestyrelsesmøde d. 23/8 2021
1. Godkendelse af dagsorden
– Dagsorden godkendt
2. Godkendelse af referat
– Referat godkendt
3. Regnskab
– Vi har 82.000 kr. Indestående på vores konto pr. d.d.
– Vi har fået 1.600 kr. tilbage fra SKAT.
– Vi har pr. d.d. 31.000 kr. på vores opsparing.
4. Nyt fra formanden
– Der var ikke noget nyt fra formanden, pga. af sommeren. Dog oplyste Pia at Camilla og Rikke starter deres på instruktøruddannelse d. 11/9.
– Camilla glæder sig, og vi glæder os til at høre mere om det.
5. Nyt om kommende stykker
Farlig fødselsdag
– Stykket er udskudt til starten af 2023 grundet nervøsitet for Corona, frafald og det kommende egsnspil i 2022. Dette var en samlet beslutning.
– Formanden håber på at der kan der kan skaffes nye skuespillere til stykket gennem egnspillet i 2022.
Julestykke
– Kristian Helm, Trine og Iris er kommet med på holdet efter frafald. Velkommen til dem alle.
– Det meste af holdet mødtes første gang søndag d. 22/8 til en enkelt gennemspilning efter hvad de kunne huske, og planlægning af den kommende øveperiode, hygge og sammensætning af det nye hold.
– Camilla og Pia tager sig af billetter og træder til som madmor.
– Der kommer muligvis til at mangle en skuespiller, dette arbejdes der med at finde en løsning på.
Egnsspil 2022
– 1. akt er færdigskrevet, der er påbegyndt på 2. akt. Ellers ikke noget nyt.
Kulturrevy
– Revyen har haft 1. møde – mandag, hvor der blev afholdt Brainstorm med Johnny. Her kom mange gode ideer på bordet, flere end der er plads til i revyen bl.a. det kommende kommunalvalg – ”Hvem er hvem?”
– De ved ikke om der kommer en kulturnat, men revyen gennemføres uanset hvad. (Red. Pia er lige blevet kontaktet af Kommunen ang. Kulturdøgn. Marlene er sat på sagen)
– Revyen får hjælp til podier og til bagtæppet af Platform. Christina undersøger dette.
– Hele holdet er med – og de glæder sig!
6. Nyt om lokaler til egnsspil
– Dele af bestyrelsen har besøgt Nordsee Club. Lokalerne var fine med vi kan ikke leje dem i så god tid.
– Kartoffelpakhuset kan evt rengøres og gulvet repareres men det bliver nok for dyrt.
– Frederic undersøges om Blue Water har andre lokaler, vi kan leje
– Moises har forsøgt med AMU centeret – uden held.
– Marlene snakker med Aninas kontakt – Claus Sørensen Group.
– Camilla/Christina prøver at finde noget billigere end All stage.
– Christina ringer om et møde med nyt firma.
– Vi har selv en kæmpe skærm.
– Der tages kontakt til Thomas og Blue Waters eventmaneger- Camilla undersøger dette.
Andre forslag:
– Westfrosts lokaler,
– Bjerringhus efterskole (Pia undersøger),
– lufthavnen (Pia) og måske testcenteret.
– Fugl Fønix (Moises)
– Der meldes ikke noget ud i pressen endnu.
7. Hvilke ansvarsområder kunne du tænke dig at have til egnsspillet?
Formanden læste områderne op, og disse fordelt på følgende måde:
– Kulisser/rekvisitter: Moises og Frederic (Peter)
– Fonde/puljer: Pia
– Kostumer: JM og Anette.
– Pr.: Pia og Camilla
– SOME/Web: Camilla
– Sminke: Marlene
– Økonomi: Christina
– Lyd/lys: Cristina og Camilla
– Medlemsansvarlig: Marlene
– Opbygning/Bramming: Moises
– Bar: Moises
– Bagstage/miljø: Marlene og Peter
– Ressourceperson (Pædagog): Peter
– Forældrekontakt: Peter
– Der blev drøftet om vi skal have en forestillingsleder. Dette arbejdes der videre på og tænkes over.
– Scriptgirl: evt. Anina (Red. Kim har oplyst at Anina er scriptgirl)
8. Den Fritidskulturelle Pulje 2022. Har vi noget vi gerne vil søge penge til?
– Der arbejdes med at søge penge til en Sound boks. Marlene spøger Nanne, Pia søger.
– Min 5000 kr.
– Den skal bruges til øvning af dans til egsnspil og teenagere-teatergruppen.
– Danse- og sanglege (Camilla)
9. Næste bestyrelsesmøde
– Onsdag d. 29/9 2021 kl. 17:30 (fysisk Pia tager aftensmad med).
– Nye fotos skal tages ved dette møde.
10. Evt.
– Invitation fra Fugl Fønix om Improteater i denne weekend. Ingen fra bestyrelsen kan desværre deltage.
Bestyrelsesmøde d. 5/6 2021
- Godkendelse af referat
- Referat er godkendt fra generalforsamling
- Vi skal lige ændre punktet i forhold til at regnskabet er godkendt af de fremmødte, der skal kun stå at regnskabet er godkendt.
- Godkendelse af dagsorden
- Den er godkendt
- Regnskab
- Der er kommet medlemstilskud på 438,00 kr. fra kommunen
- Indestående på konto er d.d. 81.000 kr.
- Evaluering af generalforsamling
- Der var fin stemning og den var fin planlagt
- Info omkring Farlig fødselsdag og julestykke
- Det startes op efter sommerferien og billetsalg kan sættes i gang. Der er premiere d. 29/9.
- Julestykket er der sket nogle ændringer på roller og der kan billetsalg også sættes i gang
- I forhold til at styre lys til farlig fødselsdag, er der problemer på at kunne programmere lyset og her skal Christina kontakte lysfirmaet og få en til at komme og lave et kursus for 3-4 personer.
- Det kan være enten d. 18 – 19/9 eller 25 – 26/9?
- Opdatering på bestyrelsesmail
- Vores mail har været hacket og derfor er adgangskoden ændret igen.
- Hvad gør vi med DATS billetten?
- Det er lidt bøvlet at anvende det i forhold til medlemslister og måden folk betaler på, så medlemskabet strider imod vedtægterne, som siger at man betaler medlemskab for et år og inden generalforsamlingen.
- Christina og andre prøver at undersøge om der findes andet?
- Ellers må vi evt. lave om i vedtægterne!
- Evt.
- Vi skal evt. overveje at sætte kontingent op, det tager vi op når generalforsamling nærmer sig.
- Næste møde
- 23/8 kl. 16.30 – 18.30
- Her kommer dette punkt på – Hvilke ansvarsområder kunne du tænke dig at have til egnsspillet?
Referat fra generalforsamling d. 26/5 2021
Der var 16 til stede – inklusiv bestyrelsen
- Valg af dirigent
Pia er valgt som dirigent
- Formandens beretning
Se den vedhæftede fil
- Forelæggelse af revideret årsregnskab til godkendelse
- Christina gennemgik det reviderede regnskab.
- Der blev spurgt indtil der var brugt ca. 5000 til bestyrelsesarbejdet, det er udgifter til et sommerhus der var booket til en visionsweekend, som blev aflyst pga. Covid 19, samt penge der var betalt til en julefrokost (der har vi fået et tilgodebevis)
- Regnskabet er godkendt af de fremmødte.
- Behandling af indkomne forslag.
Der er ingen forslag hverken fra bestyrelsen eller medlemmer
- Fastsættelse af kontingent
Vi fortsætter med de 150 kr. pr. medlem
- Valg af medlemmer til bestyrelsen
Annette, Camilla, Marlene og Peter er på valg. Annette, Camilla og Marlene ønsker genvalg. Peter ønsker ikke genvalg.
Annette, Camilla, Marlene er genvalgt og Moises er valgt ind som bestyrelsesmedlem
- Valg af suppleanter til bestyrelsen¨
Peter Larsen ønsker at stille op og bestyrelsen forslår Frederic, Peder Esbjerg stiller også op og der blev derfor afholdt afstemning med stemmesedler. Peter og Frederic er valgt
- Valg af revisor og revisorsuppleant
Ulla Reffs stiller op igen og ønsker genvalg, hun er valgt ind
Christian Helm stiller op som revisorsuppleant og er valgt
- Eventuelt
– Grethe forslår at Jens Mortens skraldekasser bliver gjort levende og bliver til små stykker – Sanne Hallum og Grethe Taagelund vil gerne arbejde videre med ideen.
Referat fra bestyrelsesmøde d. 26/4 2021
Den er godkendt.
Vi gennemgik referat og samlede op på det der skulle samles op på.
71.600 på vores konto 31.200 på opsparing
Betalt 2 x instruktørkurser for Camilla og Rikke, som kan refunderes fra kommunen efter endt kursus.
– Vindmøllen – Et beskæftigelsesprojekt med 16 – 27-årige, de skal ind og være en del af frivillige foreninger. De kan byde med mange kreative ting. Et spændende tiltag og de vil gerne komme til et møde efter d. 21/5 (generalforsamlingen). Det kan være interessant både som praktisk hjælp til de mindre stykker, men især til egnsspil. Vi vil også kunne bruge hjælp til både lysrum og syrum. Vi tænker møde d. 31/5 kl. 17.00. – Booking – Pia har booket til Farcen, Revy uge 41 og til Julestykket. – Genåbning af Teaterhuset – Pia har modtaget et brev fra kommunen i forhold til retningslinjer og som Pia læser det er det 50 personer vi må mødes. Pia undersøger om vi i det hele taget må invitere Vindmøllen ind i huset. Det er til en hver tid foreningens ansvar at følge retningslinjerne, både i forhold til afstand og coronapas.
– Farlig fødselsdag Premieredato er udskudt til 29 september – der spilles d. 29 – 30 og 2 og 3/10 – Kulturrevy Vi forventer at det bliver til noget – uanset hvad gør vi noget selv. God ide at reklamere under farlig fødselsdag med sjove billeder.
– Julestykke Det er jo meget klar, så det kan hurtig findes frem igen. Den skal spilles på følgende dage 27-28/11 og 4-5/12. Der skal hurtigst mulig laves en øveplan. – Egnsspil 2022 Jens Morten og Pia har skrevet de første ca. 8 scener med replikker. Marlene kontakter Anina i forhold til at kontakte Blue Water. Pia kontakter Daniel fra Spark mig i Revyen, om hvem og hvordan i forhold til at komme ind og se lokalet i Broen.
Især billetter til Farlig fødselsdag skal sættes til salg, JM taler med Rikke og vender tilbage til Camilla
7. Brev ang. Foyeren Der er kommet et brev fra kommunen i forhold til tidligere ønsker omkring renovering af foyeren og andre fælles arealer. – Udebelysning – er det stadig det? – Renovering af publikumstoiletter – er det stadig det? – Oprettelse af billetluge – handicaptoilet må ikke sløjfes – kan der findes alternative lysninger til billetluge? – Ny kontaktperson Karin Olsen – kso@esbjerg.dk – Fra vores forening sidder Marlene og JM i foyerudvalg – vi forslår at der holdes et møde med foyerudvalget og Karin Olsen – Pia kontakter Gitte Schunk og om de også er med på den.
8. Planlægning af generalforsamling
– Den skal afholdes d. 26/5 kl. 19.00, Pia laver en indbydelse – husk en tilmelding grundet coronaantal. (Der skal stå i indbydelsen at folk skal have et coronapas – 72 timer). – Pia laver også formandens beretning – Stemmesedler – JM og Ida klipper – Indkøb – Annette sørger for der er kaffe/te og småkager (portionsanrettet) – Dirigent – Kim Hartwich – Rengøring – Marlene ”render” det lige over – køber klude og handsker – Vi mødes alle 17.30 og spiser pizza sammen JM bestiller familiepizza til 10 personer til kl. 18.00.
Vi mødes efter generalforsamlingen og får styr på ovenstående.
– Annette sørger for at de gamle stole forsvinder inden generalforsamling – Til næste bestyrelsesmøde skal vi have en snak omkring kontingent, så vi er enige om ordlyden i forhold til vedtægter |
Referat fra bestyrelsesmøde d. 8/2 2021
Det overordnede punkt var generalforsamlingen….
- Esbjerg kommune har meldt ud, at det er OK at afvente med at afholde den i forhold til covid 19 situationen – vi er enige om at afholde en ”straight” generalforsamling og ikke noget med teatersport eller andet.
- Hvem er på valg? Det er Annette, Camilla, Marlene og Peter samt de to suppleanter Moises og Ida
- Annette, Camilla og Marlene stiller op igen.
- Ida stiller ikke op som suppleant.
- Moises stiller op til bestyrelsen og Peter stiller op som suppelant
- Camilla laver en indbydelse til generalforsamlingen, så den er klar til at blive sendt ud, når vi finder ud af om den kan afholdes fysisk eller online
- Vi går ind i et egnsspil år – så derfor er suppleanter med til alle møder og alle i bestyrelsen skal kunne indgå i de opgaver der følger med et egnsspil – opgaver er de ”daglige”, men også i egnsspil sammenhænge
- JM og Annette – kostumer
- Camilla – pr/hjemmeside Pia skal have koordineret sammen med Camilla hvem der gør hvad i forhold til PR, pressemeddelelser og fondssøgning, så Camilla har ansvaret for det (og ikke bare bliver sat til noget)
- Marlene – medlemsansvarlige og sminke
- Christina – kasserer (kun det og ikke alle mulige andre ansvarsområder)
- Moises – kulisser/scenografi/værksted
- Pia (tilbage som formand) og ansigtet ud af til
- Pia og JM er godt i gang med at skrive egnsspil
- Regnskab sender Christina ud så vi kan se det og så må vi se om vi kan mødes fysisk og skrive under eller?
- Visionsweekend d. 5 og 6/6 – Pia finder et sommerhus og det skal kun handle om egnsspil, herunder har Marlene ”luftet” en ide omkring koreograf og dans i det hele taget, som tages op på visionsweekenden.
Bestyrelsesmøde d. 5/11 2020
Tilstede: Pia, Marlene, Camilla, JM, Christina og Annette
Afbud: Peter
- Velkommen ved formanden
- Tilføjelser til dagsorden
- Ingenting at tilføje
- Bemærkninger til referatet
- Ingenting at tilføje
- Økonomi ved Christina
- Regnskab Anne Frank der er et minus på 2000 kr. – mangler tilskud fra DATS
- Der er ikke lavet noget regnskab på julestykket
- Der kan søges tilskud ved kulturministeriet – Christina sender en ansøgning i forhold til tabt indtjening i forhold til Corona
- Samt tilskud fra kommunen i forhold forfatter og instruktør på Anne Frank og Julestykket
- Kulturens døgn ved Marlene
- Det blev hyggeligt som det plejer og der blev stablet en ”revy” på benene som blev sendt live på Facebook
- Nissernes magiske jul – Pia og Jens Morten
- Den blev aflyst da forsamlingsforbuddet blev reduceret
- Men den er ikke pakket længere væk end at den hurtig kan tages frem igen
- Risengrød d. 1/12
- Det er aflyst
- Streetfood og underholdning på adventssøndage
- Vi er inviteret til at lave små indslag til adventssøndage på Streetfood
- Umiddelbart er det en god ide – vi er i tvivl om det er hver søndag? JM kontakter og spørger om det
- Vi sender ud til medlemmerne om nogle er interesseret – det kunne være sang, oplæsning eller et lille julestykke
- Farcen – farlig fødselsdag i …..
- De er startet med at øve
- De er 6 medvirkende – Helm, Ingelise, Rikke A., Mette P., Trine og Mona
- Der har været flere spørgsmål, da det er nye som sætter stykket op, så det en god ide hvis vi laver en drejebog som hjælp til hvordan der sættes stykker op i Esbjergspillene og hvilke opgaver der er.
- Som bestyrelse bakker vi op om deres forestilling, bare de følger Corona restriktionerne.
- Teater foyer ved Marlene og JM
- Børneteateret har ryddet op og smidt meget ud
- Der blev talt om hvordan handicaptoilettet kunne indrettes som billetluge – det kommer senere når Esbjerg kommune går i gang
- Der skal males og købes nye møbler, her deles vi om betalingen
- Musehullet skal lukkes – så musene ikke spiser popcornene
- Fedt hvis der kunne komme et ”køkken” og indrettes i forhold til diverse ”maskiner”. Sofie fra B og U taler med en forælder, som er tømrer, om vedkommende vil hjælpe
- JM har fundet en ide til nogle kunstfærdige lamper, dem har vi fået go til at lave. JM, Marlene og Christina er på lamperne. De spørger Liesbeth og Frédéric om de vil hjælpe?
- Egnsspil 2021
- Alt er fortsat usikkert, men forfatterne skriver videre. Der sendes en melding ud til medlemmerne inden årsskiftet.
- Kreative corona ideer
- Der kunne være en ide at spille rundt i byen med små stykker, hvor der kunne være nogle guidede ture
- Få Jørgen Dichmann ind over
- Aftale med cityforeningen
- Julefrokost
- Pia vil gerne holde julefrokost i december
- JM og Annette finder ud af noget mad
- JM inviterer Ida og Moises
- Visionsdag
- Vi har aftalt d. 9/1 og vi holder det i Teaterhuset
- Her skal vi aftale generalforsamling
- Kommende stykker
- Corona ideer
- Mødet med politikere som Marlene skulle have været til, er blevet aflyst
- Annette – ringer til Frelsens hær og finder ud af om de vil hente de gamle stole fra kontoret, ellers sørger hun for de bliver smidt ud.
Tilstede: Jens Morten, Pia, Peter, Marlene og Annette Afbud: Camilla, Christina
1. Opfølgning på referat fra sidst – Ikke noget at tilføje
2. Tilføjelse af punkter – Farlig fødselsdag er tilføjet som punkt 6
3. Økonomi – gemmer vi til næste gang
4. Kulturdøgnsrevy – Kulturdøgnsrevy er blevet aflyst både pga. corona og lokaliteter. – Der bliver en sketch og en sang – som sendes live på Facebook d. 9/10. – Alt efter situationen kunne vi måske spille noget revy til foråret?
5. Julestykket – Vi øver og er enige om at gå 100% ind for det og satser på at spille. – D. 5/10 kommer Sten Elten og laver noget percussion med holdet – han skal have 1000 kr, de er med i budgettet. – Christine har alligevel sagt ja til at spille musik – hun er indover sammen med Camilla. – Der er bevilliget 10.000 fra kommunen.
6. Farlig fødselsdag – farce til foråret – De mangler stadig en mand til en rolle – der er fundet folk til scenebyggeri og kostumer
7. Egnsspil 2021 – Det mulige spillested – Camilla og Marlene har ikke kunne få fat på manden der skal tales med. Jens Morten prøver at skrive et opslag på info til borger og spørger ind til om nogen ved noget om hvem der skal kontaktes? – Manusskrivning – det ser godt ud og ”skelettet” er skabt og det kommer til at foregå fra 1923 og frem til i dag, så nu skal der skrives replikker. Der bliver godt med sange – der er taget kontakt med nogle unge musikere, som vi håber på er med til næste år! – I dag er der lavet interview med en beboer, som har boet i Vesterbyen siden 1957 (hvor stykket fiktivt foregår) – Status på medlemsbrevet – JM har sendt info ud.
8. Møde med forvaltningen – Marlene har været til møde med forvaltningen sammen med Thorbjørn Schunk fra Drakomir. – Der var to punkter – det ene var at invitere dem ud til stykker, det andet i forhold til medlemstilskud ikke kun til unge under 25, men også de ældre. Men det er besluttet i byrådet at der kun gives tilskud til de unge. Marlene deltager i det kommende møde d. 3/11.
9. Punkter til fællesmødet med B og U d. 22/9 kl.19.00 – Vi skal tale foyer og gården, hvad skal der laves og hvem gør hvad? – Vigtigt at der læses det referat der bliver sendt ud fra mødet til de to bestyrelser – Godt der er ryddet op – vigtigt der bliver gjort rent i huset – hygiejne hvordan?
10. Risengrødsarrangement – Tirsdag d. 1/12 kl. 18.00 – Marlene og Annette arrangerer og får styr på det – JM vil godt hjælpe med risengrøden og Peter kommer og rører i gryden.
11. Evt. Ikke noget
12. Næste møde – Torsdag d. 5/11 kl. 18.15
Referat fra bestyrelsesmøde den 12. august 2020
Esbjergspillene
Mødedeltagere: Pia, Jens Morten, Christina, Annette,
Peter, Marlene, Camilla og Moises
1. Godkend dagsorden
– Den er godkendt
2. Godkend referat
– Der er styr på mailadresser på hjemmesiden
– Referat godkendt
3. Regnskab
– Vi har 82.000 på foreningskonto – 10.500 på opsparing
4. Nyt fra formanden
– Marlene træder ind i Esbjerg amatørråd og Thorbjørn Schunk fra Drakomir bliver ”formand”.
Punkter til forvaltningsmøde er:
· Foreningerne vil gerne have at Kulturforvaltningen kommer ud til de forskellige teaterforeninger, og ser hvad der rører sig. Der er flere teaterforeninger der har jubilæum, så det kunne være fint at forvaltningen starter med at besøge disse foreninger.
· Medlemstilskud til pensionister.
· Tilbagemelding på høring omkring Den fritidskulturelle pulje.
– Pia skal i gang med sin bachelor og i den periode fra d.d til februar træder JM ind som formand.
– Christina sender mails videre til JM inde fra Esbjergspillenes mail.
5. Info fra Anne Frank
– Camilla har ringet til corona hotline og i forhold til det bliver det besværligt. Skuespillerne stillede også ? til det. Camilla og Christina overvejer at aflyse, men måske kommer det helt af sig selv og kommunen lukker det ned hele ned igen. Skarntyden har lavet et dokument, som folk skriver under på i forhold til corona regler.
6. Kulturrevy
– Der har været møde i lørdags og lavet brainstorm. Men vi er stadig usikre på om vi i det hele taget kan spille og om det kan være på teateret – vi afventer corona udmeldingen i den kommende uge.
7. Julestykke
– Pia og Jens Morten har skrevet stykket om nisser – ”spin of” fra sidste år. Nissernes magiske jul.
– Der er 12 spillere med og Sanne Hallum er instruktør
– Øveaften mandage
– Moises vil godt afvikle lys og Mikkel hænger dem op og programmér
– Vi skal have fundet en spillemand/dame
8. Medlemsaften
– Muligheden er at JM og Pia selv mødes med Jørgen Dieckmann fra Byhistorisk Arkiv, og så kan vi evt. holde en medlemsaften hvor han fortæller små historier, det kunne evt. være i forbindelse med generalforsamlingen
9. Foreningernes dag
– Vi skal ikke have en stand. Men vi går vi ned og deler flyers ud og reklamerer for julestykket og farcen i januar
10. Spillested til egnsspil
– Marlene og Camilla har haft et møde. Der er forfattet et brev som kan sendes ud til de steder vi gerne vil spille. Vi undersøger stadig den gamle auktionshal, vi kontakter dem i den kommende uge.
11. Nyt om egnsspil
– Manus – Pia og JM er gået i gang og er fulde af begejstring
– Instruktør – Kim Hartwich har sagt ja til at være instruktør (Kim har sagt han gerne vil have ”sorte” mænd til scenografi)
– Koreograf – Anne Boel har sagt 98 % ja
– Kapelmester – Christine har sagt nej – Moises spørger en kollega om han kender nogen
– Evt. Moises har talt med med sin arbejdsplads, der er flere værksteder som gerne vil hjælpe med kulisser og mange andre praktiske ting – der er også en medie linie.
12. Næste bestyrelsesmøde d. 10/9 med spisning 17.30 – Annette kommer ca. 18 og det er kort opsamling. Hvem tager sandwich/pizza el.lign med???
13. Evt.
Referat
Esbjergspillene
Dato: 04.05. 2020
Tid: 15.30 – 17.30
Mødedeltagere:
Pia, Jens Morten, Christina, Annette,
Peter, Marlene, Camilla, Ida og Moises
Godkend referat
- Vi er ikke kommet videre med GDPR og det dokument der skal ligge på nettet. Christina sender kladden til Camilla som ser på det og ligger det op på hjemmesiden
- Vi skriver for eftertiden kun Esbjerg spillenes mailadresse på hjemmeside, så der ikke står private mailadresser og telefonnummer
- Pia har ikke kun få fat på kontaktpersonen på Hedelund. Pia kontakter kommunen om det kan passe vi ikke må bruge deres lokaler, da det er den udmelding vi har fået.
- Ellers referat godkendt
Dagsorden godkendt –
- Velkommen til Ida (genvalg) og Moises som suppleanter
Nyt fra formanden:
- Flere møder med kommunen er blevet udsat – Esbjerg amatørteaterråd bl.a.
- Pia har henstillet til kommunen at vi som forening ikke skal betale husleje i denne coronatid, hvor vi ikke må bruge teaterhuset.
- Pia skal skrive bachelor i efteråret og efterlyser en som vil sidde i amatørrådet? Marlene vil gerne tage over, bare hun ikke skal stå for det, som Pia har gjort
- Pia kontakter Thorbjørn fra Drakomir, da han er den anden som sidder der og skal overtage Pias rolle
- Ind til videre er Teaterhuset stadig lukket
- Affaldssortering er Gitte Schunk sat på
Info om Anne Frank
- Der spilles nu d. 24-25-26-27/9 2020
- Der er ikke brugt mange penge, så budgettet holder – tilskud fra DATS kommer stadig, selvom forestillingen er flyttet
- Har fået lov til at holde på manus, selvom det skulle være sendt retur
- Det er de samme spillere – der er måske noget med et par nazister (der mangler)
- Moises vil gerne styre lys og Mikkel programmerer lyset
- PR – godt at vente til efter sommerferien indtil vi ved mere omkring corona
- Kim har lagt op til nogle læseprøver via Skype
- Vi taler om at der til forestillingen lørdag kl. 11.00 skal være tilbud om noget spiseligt enten før eller efter forestillingen
Kommende stykker
- DATS har meldt ud hvem der kan skrive et stykke omkring klima – Camilla er indover det, sammen med Kim?
- Pia har lagt billet på et julestykke, som kom til ligge lidt senere end de sidste år, men stadig i november – et stykke kun med nisserne JM og Pia ser på det
- Rikke Schlüter vil gerne sætte et voksenstykke op – til januar en farce
- Kim Hartwich et ungdomsstykke/voksenstykke til februar og en weekend i marts
- Revy er OK….fredag i uge 41. Vi skal bare have det hele ryddet op fredag aften
Visionsweekend
- Vi taler om det skal være en weekend eller en hel dag på teaterhuset i juni måned eller hjemme ved Christina
- Vi aftaler d. 6/6 visionsdag til en hel dag og afventer hvor det kan blive.
Evt.
- Marlene har lidt ondt i maven om vi i det hele taget kan finde et sted at spille Egnsspil – måske det gamle fiskeriauktionshus måske skal Havnekontoret kontaktes om det?
- Får vi en ide omkring ovenstående skal vi skrive til Camilla og gerne hvem der skal kontaktes
Esbjergspillene
Referat fra generalforsamling mandag den 3. februar 2020, kl. 19.00 i Teaterhuset, Borgergade i cafeen
- Valg af dirigent
Kim Hartwich er valgt til dirigent.
- Bestyrelsens beretning
Beretningen er godkendt.
- Forelæggelse af revideret årsregnskab til godkendelse
Se vedhæftede.
Regnskabet er godkendt.
- Valg af 2 stemmetællere
Dette punkt er rykket op, så det ligger før valget.
- Behandling af indkomne forslag. Forslag skal være bestyrelsen i hænde senest den 28.1.2020
Der er kommet to forslag ind.
Det første forslag er fra bestyrelsen, som har ændring til paragraf 7 (vedhæftede). Post ændres til mail. Og mail ændres til Facebook:
Forslaget er drøftet, og er vedtaget efter en skriftlig afstemning, med 15 der stemte ja, 2 der stemte nej og 1 ugyldig.
Andet forslag til ændring er kommet fra Anina Hofland og Ingelise Knutzon. De har ændring til paragraf 1, som lyder således:
Forslaget er drøftet. Der var 11 der stemte for, 3 ugyldige/blanke og 4 der stemte nej. Forslaget faldt, da der ikke var 2/3 flertal.
Der er dog bred enighed om, at der skal være mere åbenhed/gennemsigtighed i foreningen. Det forslås også, at man tager diskussionen om synlighed med på visionsweekenden.
- Fastsættelse af kontingent. Bestyrelsen foreslår ingen ændring
Kontingentet er vedtaget som det er.
- Valg af medlemmer til bestyrelsen. Pia, Jens Morten og Christina modtager genvalg
De er alle 3 genvalgt.
- Valg af suppleanter til bestyrelsen. Ida modtager genvalg. Winnie modtager ikke genvalg
Ida er valgt som første suppleant og Moises som anden suppleant.
- Valg af revisor og revisorsuppleant. Ulla og Anina modtager genvalg
De er begge genvalgt.
- Eventuelt
Når der lægges referater ind på hjemmesiden, ville det være en god idé at skrive på Facebook, at der blevet lagt et referat ud.
Referat
Esbjergspillene
Dato: 07.01. 2020
Tid: 18.30 – 21.30
Mødedeltagere:
Pia, Jens Morten, Christina, Annette,
Peter, Marlene og Camilla
1.Godkend dagsorden
Dagsorden er godkendt
- Godkend referat
Godkendt
- Regnskab til underskrivelse
Revisor anbefaler at vi skriver under på boner og ikke køber både privat og til foreningen på samme bon
Vi har lige nu 77.000 stående på konto.
- Info om Anne Frank
- Første gennemlæsning i går.
- Det virker til et godt hold.
- Der er stykker helt nye med.
- Der er styr på de praktiske folk bagved.
- Marlene vil gerne hjælpe med at finde folk til at hjælpe med bod osv.
- Ida Ballegård hjælpe Annette med kostumer.
- Planlægge generalforsamling
Pia, Jens Morten og Christina er på valg og stiller op igen, samt de to suppleanter. Winnie genopstiller ikke. Ida genopstiller.
- Pia laver årsberetning og indkaldelse
- Annette kommer ikke, Camilla skriver referat
- Marlene står for at købe små chokolader og Peter står kaffe og te
- Camilla stemmesedler og kuglepenne
- Camilla og Marlene laver lidt teatersport.
- Så generalforsamling, teatersport og derefter kaffe/te
- GDPR
Vi skal have oprettet et dokument, hvordan vi bruger persondata, som skal lægges på hjemmesiden, så når folk indmelder sig, skal den være tilgængelig/ gøres opmærksom på.
Christina har fundet en kopi fra B og U, som kan rettes til og anvendes.
Formand, sekretær, medlemsansvarlig og kasser skal have en foreningsmail, det undersøger Camilla videre med.
- Næste bestyrelsesmøde – vi mødes til visionsweekend
- Evt
Visionsweekend d. 21-22/3 vi mødes kl. 10.00 til søndag kl. 13.00. JM, Peter og Annette.
Jens.morten.frederiksen2@gmail.com
Samarbejdet med Jeanet fra noget fotoshoot, vil gerne samarbejde. De har evt. nogle lokaler på plejehjem, som vi kan bruge til egensspil.
Referat
Esbjergspillene
Dato: 06.12. 2019
Tid: 17.30 – 18.30
Mødedeltagere:
Pia, Jens Morten, Christina, Annette,
Peter, Camilla, Winnie og Ida
- Godkendelse af dagsorden
- Dagsorden godkendt
- Julestykket
- Regnskabet ikke færdiggjort, da ikke alle bilag er afleveret
- Der er solgt for ca. 13.000 i billetter ved DATS
- Vi har udfordret på musikken, men dejligt med Lasse både som musikskriver og musiker til forestillingerne.
- Et godt hold uden problemer og med en god stemning
- Risengrødshygge
- Det var som sædvanlig rigtigt hyggeligt med ca. 28 tilmeldte
- Et sjovt bankospil
- Der var lidt problemer med B og U, at de skulle øve i salen og mente de også skulle bruge cafe’en. Pia tager den med Gitte
- I forhold til tilmelding var der nogle som bare dukkede op, måske vi skal oprette det som begivenhed på Facebook
- Næste best.møde
- 9/1 kl. 18.30 – 21.00
- Noget med GDPR
- Vi skal se på registrering og tilmelding via DATS, kan det optimeres?
- Generalforsamling
- 3/2 kl. 19.00
- Pia er blevet kontaktet i forhold til nogle skuespillere til nogle fotos til SOSU, de har nogle lokaler her i byen, så måske vi kan lave en byttehandel hvis vi får brug for det?
Referat
Esbjergspillene
Dato: 23.10. 2019
Tid: 17.00 – 18.50
Mødedeltagere:
Pia, Jens Morten, Christina, Annette,
Peter, Marlene og Camilla
Dagsorden:
1. Godkend dagsorden
– Godkendt
2. Godkend referat
– Der er kommet forslag ind til hvor vi kan spille egnsspil næste gang.
– Bl.a. det gamle slagteri og biografen på Gl. Vardevej, Sædding Center
– Måske skal vi spørge Jørgen Dickmann?
– Hvad med EG?
– Marlene og Camilla arbejder videre med det
3. Regnskab
– Pt. Indestående 78.000
4. Opsamling på fælles husmøde
– Se separat referat
– Der er et hængeparti i forhold til kulturnatsrevy i 2020, det skal gerne løses til
mødet i marts.
– Pia kontakter Victor i forhold til køb af nyt stillads og pris?
5. Evaluering af Kulturrevyen
– Overskud på 1050,00 kr.
– Det kørte igen godt og blev set af OK antal publikum
– Det fungerer godt i gruppen
6. Info om Da julen forsvandt
– Der er sket lidt udskiftninger på holdet
– Barbara har sagt ja til at spille klaver
– Lasse Juhl har skrevet musik
– I weekenden laves der kulisser og hænges plakater op m.m.
– Der er inviteret 50 børn gennem mødrehjælpen til generalprøven d. 8/11 og Pia har
fået sponseret flødeboller, pølsehorn og cocio
– Christina kommer og hjælper med pølsehorn og billetter
– Jens Morten laver pressemeddelelse
– Der skulle være styr på damerne til bod og mad
7. Info om Anne Frank
– Der er lavet prøveplan
– Der er fundet en ny Anne
– Ved at finde skuespillere
– Der er lavet budget og søgt penge
– Målt op til scene og rekvisitter der er ved at være styr på det
– Christina kontakter Esbjerg Museum og bunkermuseet og Camilla et nyt museum i
Oksbøl
8. Risengrødsaften
– Mandag d. 2/12 kl. 18.00 Christina og Camilla står for at arrangementet
9. Generalforsamling
– D. 3/2 kl. 19.00
10. Næste bestyrelsesmøde
– D. 6/11
11. Evt.
Referat
Esbjergspillene
Dato: 19.08. 2019
Tid: 19.00 – 21.00
Mødedeltagere:
Pia, Jens Morten, Christina,
Annette, Peter, Marlene
og Camilla
Dagsorden:
1. Godkend dagsorden
– Godkendt
2. Godkend referat
– Marlene mener at Anina har sagt at Blue Water vil hjælpe med at finde et nyt
spillested til Egnsspil. Marlene tjekker op på det, samt om Anina stadig vil være en del
af Bramming depotet.
3. Regnskab
– Vi har 90.000 stående på konto.
– Der har været tale om vi skal købe et klaver. Annette spørger Kirsten Maria (UCSYD)
om hun vil tjekke 4sound og anbefale hvad vi skal købe.
4. Evaluering af kirkestykket
– Marlene synes det var skønt at være instruktør og takker for tilliden.
– En skam at lyden ikke helt fungerede – så en anden gang skal skuespillere have
mikrofon på.
– Det fungerede umiddelbart godt med MGK og de havde styr på det og var meget
professionelle.
– Vi fik 2000 kr. Vi har vist været lidt beskeden og kan godt tillade os at tage mere en
anden gang.
– Øveforløb fungerede og det blev taget godt i mod fra publikum, flere efterlyste at vi
spillede mere end en gang
5. Nyt om julestykket
– Stykket er skrevet færdig og der var pressemøde sidste onsdag, det kommer i
ugeavisen på et tidspunkt (så det ikke druknede i festuge)
– Der er lavet plakat
– Billetter er sat til salg og der er lavet budget
– Vi mangler musikere
– Marlene skaffer folk til bod og ”maddamer” (til skuespillernes mad)
– Moises skal afvikle lys – Christina spørger Mikkel om han vil hjælpe med at kode og
sætte op
– Kulisserne skal laves som en julekalender
6. Nyt om revy og kulturens døgn
– Marlene har kontakt til kommunen i forhold til kulturens døgn og der er kommet noget
på hjemmesiden
– Det er Henrik, Anton, Anne Marie, Rikke, Marlene og Annette
– Det er d. 11/10 og der spilles som sædvanlig tre gange 19.30, 20.30 og 21.30.
7. Update på ansvarsområder
– Kostumer: Jens Morten og Annette – de skal have aftalt en oprydningsdag
– Værksted: Peter (vi afventer hvem der kommer på)
– Hjemmeside: Camilla – det kører godt og hun har rettet noget til
– Medlemsansvarlig/børneattester: Marlene arbejder på det
– Sminke: Marlene og Camilla
– Lysrum: Christina (med hjælp fra Mikkel) – der samles op på det
– Foyer: Marlene og JM – Ungdomsrevy har tilbudt at male foyeren hvid efter deres
revy er færdigspillet
– Gården:
– Kontakt til kommunen: Pia (Pia kontakter dem nok snart i forhold til døren)
– Bramming: Peter
– Nøgleansvarlig: Pia
Ja til annoncesalg i ældresagens magasin (ældresagen Esbjerg) – Pia er blevet kontaktet af
dem og vi siger ja til 2000 kr.
8. Skal vi hjælpe på Grøn fremover? Vi springer over (kun hvis nogen insisterer)
9. Punkter til fællesmøde den 10/9 kl. 19.00 – JM, Pia, Camilla og Marlene deltager
– Foyeren
– Evaluering på oprydning
– Booking
– Fredag uge 41 2020
10. Teaterrådsmøde den 2/9 kl. 19.00 ved Fugl Fønix – Pia, Annette, Christina, Peter
og Camilla
11. Næste bestyrelsesmøde – D. 23/10 kl. 17 – 19
12. Evt.
Referat
Esbjergspillene
Dato: 8.5. 2019
Tid: 19.00 – 21.00
Mødedeltagere:
Pia, Jens Morten, Annette, Peter,
Marlene og Camilla
Suppleanter: Ida og Winnie
Christina med på skype
Dagsorden:
Godkend dagsorden
– Godkendt
Godkend referat
– En kommentar i forhold til børneattester, Pia har undersøgt det nærmere om hvor
meget og hvordan i forhold til børneattester.
Regnskab
– 92.500 står der på konto, så det er ikk’ så ringe. Christina tror måske ikke hun har
betalt huslejen, men det tjekker hun op på.
Nyt om kirkestykket
– Der øves på livet løs. Stadig ikke så mange børn, men det kører alligevel.
– God stemning.
– Kostumer været lidt udfordret, men det lykkedes.
– En udfordring at vi kan komme så sent ind.
– En udfordring med MGK.
– Der skal laves et opslag, der kan deles på Facebook.
Info om booking af huset til kommende stykker
– Der er en udfordring i at børneteateret spiller der hvor vi vil spille Anne Frank,
Christina og Camilla taler sammen om det.
– Huset er booket til børnejulestykket
– Huset er booket til revy, hvor vi plejer
Update på ansvarsområder
– Kostumer: Jens Morten og Annette
– Værksted: Peter (Claus (er med når han er på toppen igen), Moises er med.
Erik fra Bramming (ham har Pia ikke fået spurgt endnu)
– Hjemmeside: Camilla – har skrevet til Michael om koder. Men det kommer senere.
– Medlemsansvarlig/børneattester: Marlene – skal holde et møde med Christina
om at overtage det.
– Sminke: Marlene og Camilla
– Lysrum: Christina (med hjælp fra Mikkel) Christina har været nede og se og tænker
de skal hænges op i nogle rør og nogle muleposer f.eks af voksdug. JM spørger
Kirsten om hun vil sy det. Pia har skaffet nogle rør ved sin svoger.
– Foyer: Marlene og JM (vi tager det op med B & U) Lige pt. er det røget af
kommunens budget, det er udsat til næste år
– Gården:
– Kontakt til kommunen: Pia
– Bramming: Peter (JM og Marlene spørger Anina, det gør de i den kommende uge)
– Nøgleansvarlig: Pia
Esbjerg Amatørteaterråd
– Christina og Pia var med til mødet.
– Fugl Føniks er kommet med.
– Camilla vil også gerne være med.
Grøn koncert
– Pia skriver ud på Facebook om der er nogen der har lyst – d. 25/7
Hængepartier inden sommerferien
– JM og Annette koordinerer noget oprydning på kostumeloftet
– Camilla og Marlene tjekke op på spillesteder engang i august i forhold til kommende
egnsspil (så efter sommerferien)
Næste bestyrelsesmøde (Evt. i Bramming)
– D. 19/8 kl. 19.00 – 21.00
Evt.
– Ikke noget
Referat d. 16. marts 2019
Esbjergspillene
Dato: 16.3. 2019
Tid: 15.50 – 16.50
Forbered:
Medbring: Alle Kalender
Camilla Kamera
Mødedeltagere:
Pia, Jens Morten, Christina, Annette,
Peter, Marlene og Camilla
Dagsorden:
1. Godkend dagsorden
– Den er godkendt
2. Godkend referat
– Det er godkendt.
– Bemærkninger – Marlene tager sig af det med stolene og Christina tjekker op på
lysrummet
3. Regnskab
– Christina mangler at indsende medlemstilskud
– Moms er kommet tilbage ca. 19.000 tilbage
– Der er kommet de fleste tilskud/fonde ind for egnsspillet
4. Evaluering af generalforsamling
– Der kom et punkt omkring en ændring at referatet fra sidste generalforsamling skal
sendes med ud – det er en vedtægtsændring og skal som sådan forslås som det
– Der var god stemning til fastelavnsfesten
– Hyggeligt med et lille arrangement og der skal ikke så meget til
5. Evaluering af oprydningsdag
– Vi var effektive og fik ryddet alt vores op, som stod rundt omkring
– Nu er det op til B og U at få resten ryddet op
– Måske kunne det være godt at have en årlig oprydningsdag – det kunne være et
punkt til fællesmødet
6. Info omkring kirkestykket
– Marlene og JM siger de er udfordret på skuespillere – der er ikke mange der er mødt
op
– Vi prøver at spørge rundt omkring – Camilla spørger ved Skarntyden
– JM kunne evt. sætte en annonce i avisen
– Annette spørger på kulturskolen efter børn og unge
– JM laver en udflugt for kostumedamerne til Odense – Tidens samling for at de kan
blive inspireret til kostumerne
– Hvem tager kontakt til MGK? – det gør Marlene (JM sender mailadresse videre)
7. Uddeling af ansvarsområder
– Kostumer: Jens Morten og Annette
– Værksted: Peter (Pia spørger Claus, Moises og Erik fra Bramming)
– Hjemmeside: Camilla
– Medlemsansvarlig/børneattester: Marlene (Pia undersøger ved B & U hvordan de
gør det)
– Sminke: Marlene og Camilla
– Lysrum: Christina (med hjælp fra Mikkel)
– Foyer: Marlene og JM (vi tager det op med B & U) Christina rykker kommunen for
nogle svar
– Gården:
– Kontakt til kommunen: Pia
– Bramming: Peter (JM og Marlene spørger Anina)
– Nøgleansvarlig: Pia
8. Udlevering af nøgler
– Vi får delt nøgler ud til alle
9. Foto af bestyrelsesmedlemmer
– Det venter vi med
10.Næste bestyrelsesmøde
– Onsdag d. 8/5 kl. 19.00
11.Evt.
– Pia er kommet i en arbejdsgruppe i forhold til optimering af lokaler, der kunne evt.
være en linedanser forening som kunne dele huset med os.
– Vi laver en ny kode til vores gmail
Referat af generalforsamling Esbjergspillene d. 27/2 2019
Der var 26 medlemmer til stede
1. Valg af ordstyrer
– Anina Reffs Hofland er valgt
2. Godkendelse af dagsorden
– Dirigenten konstaterer at dagsorden er sendt rettidigt ud
3. Valg af 2 stemmetæller
– Christine og Claus
4. Formandens beretning
– Beretningen er godkendt. (Se vedlagte dokument)
5. Fremlæggelse af regnskab til godkendelse
– Christina gennemgik regnskabet.
– Kommentar fra en af de fremmødte i forhold til baren, hvad er budgettet til baren? Det bliver
ændret til næste egnsspil.
– Regnskabet er godkendt.
6. Indkomne forslag.
– Der er ikke kommet nogle forslag.
7. Fastlæggelse af kontingent.
Bestyrelsen foreslår et uændret kontingent på 150 kr. Det blev vedtaget.
8. Valg af bestyrelsesmedlemmer
– Annette (modtager genvalg) – genvalgt
– Marlene (modtager genvalg) – genvalgt
– Michael (modtager ikke genvalg)
– Peddy (modtager ikke genvalg)
– Peter Larsen og Camilla Højlund er valgt
9. Valg af 2 suppleanter
– Winnie Kristensen og Ida Dinesen stiller op og er valgt.
– Ida er 1. suppleant og Winnie 2. suppleant
10. Valg af revisor og suppleant
Ulla Reffs er valgt som revisor og Anina Reffs Hofland
11. Fremtidsvisioner
– Pia fortæller om bestyrelsen visionsseminar, som vi skal have arrangeret med den nye
bestyrelse
– Jens Morten fortæller om forestillingen i Grundtvigs kirken i forbindelse med deres 50 års
fødselsdag. Det skal foregå i et samarbejde med MGK og Marlene Werngreen skal være
instruktør
– Juleforestilling midt i november – i stil med Lilleby – Da julen forsvandt
– Anne Frank stykke i det kommende forår 2020 evt.
– Peter og Jens Morten pusler med et stykke for de små som skal alle om alt det plastikaffald der
er i vores natur
12. Evt.
– At referat fra sidste år godkendes til generalforsamlingen? Dette skal forslås til næste år, da det
er en vedtægtsændring
– Der udtrykkes et ønske om at der kommer styr på referater og vedtægter på hjemmesiden